Skip to content

Aplikacja call center w biznesie. Przekonaj się, jak bardzo jest pomocna

Posted in Call Center

Aplikacja call center nie doceniana przez właścicieli biznesów e-commerce. Sprzedawcy nie doceniają tradycyjnych kanałów przekazów. Tymczasem dla wielu klientów rozmowa z konsultantem ma bardzo duże znacznie, jeśli chodzi o podjęcie decyzji zakupowych. Dowiedz się, dlaczego telefon wciąż jest tak popularny.

Masz problem, aplikacja call center może ci pomóc

Telefon jest bardzo przydatnym narzędziem. Zainteresowanie tym kanałem komunikacji wynika przede wszystkim z faktu, że odpowiedź na nurtujące cię pytanie dostajesz natychmiast. To powoduje, że nie tracisz czasu. Co ciekawe nawet w krajach wysoko rozwiniętych, jak np. Stany Zjednoczone, Kanada, Niemcy prawie ¾ klientów preferuje rozmowy przez telefon w celu skontaktowania się z działam obsługi klienta. Potwierdzają to najnowsze badania Forrester 2015. Jeśli poważnie myślisz o prowadzonej działalności, aplikacja call center to rozwiązanie idealne dla ciebie.

Dbaj o jakość rozmów, bo stracisz klientów

Niezmiernie ważne jest, by stale podnosić poprzeczkę. Rozmowy przeprowadzane przez konsultantów muszą być na bardzo wysokim poziomie. W przeciwnym razie szybko możesz stracić klientów. Wyniki międzynarodowej analizy Accenture z 2013 r. jednoznacznie pokazują, że dla klientów bardzo ważna jest obsługa przez telefon. Aż 66% użytkowników zdecydowało się na zmianę usługodawcy z powodu niezadowolenia z rozmowy przez telefon z przedstawicielem firmy. Stąd tak istotne jest, by zwrócić uwagę na ten aspekt. Do głównych przyczyn niezadowolenia z obsługi należą kwestie takie, jak: zbyt długi czas oczekiwania na połączenie, kilkukrotne przełączanie do konsultantów, brak bezpośredniego kontaktu, cena połączenia. Jeśli zatem zależy ci, by budować silną pozycję na rynku i zdobyć lojalność klientów, zastanów się jak ulepszyć prowadzone rozmowy.

Rozmowa przez telefon pomaga w nawiązaniu dobrych relacji

Kontakt telefoniczny jest ważny również ze względu na możliwość nawiązania bezpośredniej relacji z klientem. Tym samym pozwala na szybsze podjęcie decyzji zakupowych. Wynika to m.in. z faktu, że rozmowy odbywają się w czasie rzeczywistym, stąd też łatwiej jest się porozumieć. Nie bez znaczenia jest również dźwięk i ton głosu. Aby nawiązać trwałą relację, z konsumentem powinien rozmawiać za każdym razem ten sam konsultant. To znacznie zwiększa szanse na pozytywny wynik rozmowy. Takie funkcje ma aplikacja call center. Możliwość kolejkowania to jedna z bardziej przydatnych opcji w nowoczesnych systemach komunikacyjnych.