Skip to content

Contact center pomocny z zdobyciu klientów branży finansowej

Posted in IT

Zbliżają się święta. To najlepszy czas na pozyskanie chętnych do wzięcia pożyczki czy kredytu. Konkurencja jest spora. Bardzo dobrym sposobem na zwiększenie zainteresowania i sprzedaż są rozmowy przez telefon.

O podjęciu decyzji zakupowej decydują trzy minuty

Telefon to jeden ze skuteczniejszych kanałów umożliwiających dotarcie do klienta. Nic dziwnego, w ten sposób można nawiązać bezpośredni kontakt. Możliwa jest także sprawna komunikacja i dokładne wysłuchanie potrzeb klienta. Nie bez znaczenie jest również ton i barwa głosu, które wielokrotnie stanowią kluczowe elementy w procesie podejmowaniu decyzji. Rozmawiając przez telefon, można oddziaływać na emocje i zainteresować odbiorcę produktem. To znacznie skuteczniejsze niż wysyłanie mailingów czy podrzucanie ulotek, które z reguły lądują w koszu. Co ważne, żeby przekonać klienta do pożyczki, nie trzeba poświęcać na to dużo czasy. Tak naprawdę w ciągu 3 minut można pozyskać lead. Oczywiście pod warunkiem, że wykorzystuje się opracowaną wcześniej strategię sprzedażową.

Co zrobić, by nie stracić klienta?

Negocjacje z klientami są bardzo wymagające. Łatwo można popełnić błąd, który zniechęci odbiorcę. W efekcie wyświadcza się tym przysługę konkurencji. Czasem o niepowodzeniu decydują czynniki niezależne od samej rozmowy. Zainteresowanych mogą odstraszać rzeczy, takie jak: okres oczekiwania na połączenie, brak informacji o wcześniej prowadzonych rozmowach czy wreszcie zbyt długi czas reakcji na zapytanie złożone za pośrednictwem formularza internetowego czy też czatu. Żeby uniknąć tego typu wpadek, dobrze jest postawić na automatyzację procesu komunikacji. Contact center jest w tym bardzo pomocne.

Chcesz usprawnić sprzedaż? Postaw na kolejkowanie połączeń

Żeby uniknąć chaosu i nie nadużywać cierpliwości dzwoniącego warto postawić na automatyzację procesu. Jest to rozwiązanie zastosowane w contact center. Jedną z bardziej przydatnych funkcji jest kolejkowanie połączeń, które polega na kierowaniu rozmów do działów i konsultantów o odpowiednich kwalifikacjach. W ten sposób problem zostaje bardzo szybko rozwiązany, bo zajmuje się nim wyspecjalizowany agent. To znacznie usprawnia komunikację i skraca czas oczekiwania na połączenie. Kolejkowanie umożliwia przekierowanie rozmów do konsultanta, który już wcześniej rozmawiał z danym klientem. To bardzo ułatwia podjęcie decyzji zakupowych, a także usprawnia rozmowę. Z reguły konsultanci pamiętają z kim już rozmawiali.