Skip to content

Czym charakteryzuje się program do sprzedaży w sklepie?

Posted in Uncategorized

Aby sprzedaż była szybka i skuteczna niezbędny jest program do sprzedaży w sklepie – http://positiveretail.pl/. Pozwoli on na zarządzanie różnymi lokalizacjami z centrali. Do tego, ułatwi działania personelu ukierunkowane na sprzedaż i umożliwi automatyzację kontroli nad logistyką, rachunkami oraz dystrybucją towarów.

Bezpieczeństwo wszystkich danych

Dobry program do sprzedaży w sklepie łączy w sobie zarówno działania online, jak i offline i proponuje klientom ich najlepsze cechy. Dzięki działalności online przedsiębiorca ma dostęp do aktualnych danych. W centrali widać wtedy „na żywo”, jakie wyniki osiągane są przez poszczególne sklepy. Rzadko zdarzają się wtedy opóźnienia i można od razu reagować na wszystkie niepokojące sytuacje. Natomiast kiedy akurat nie jest możliwy dostęp do Internetu, to rozwiązaniem będzie baza danych znajdująca się w centrali. Jest ona odświeżana co kilka minut i dzięki temu można mieć stały dostęp do najważniejszych danych. Nie stanowi to także problemu w funkcjonowaniu sklepów. Po po prostu na jakiś czas przełączane są one w takim wypadku na tryb offline. Co więcej, problemy z funkcjonowaniem jednego sklepu (np. wirusy w bazie danych), nie wpływają w żadnym stopniu na pracę wszystkich innych lokalizacji. Dzięki temu nie pojawiają się przestoje w pracy całego przedsiębiorstwa – co mogłoby przynieść bardzo duże straty. Takie połączenie najlepszych cech rozwiązań online i offline w jednym systemie jest jak widać niezwykle korzystne dla działania firmy. Ale pomaga także personelowi, ponieważ:
– dostęp do aktualnych danych (online) pozwala na szybkie reagowanie w wielu nieprzewidzianych sytuacjach,
– system offline zapewnia bezpieczeństwo w funkcjonowaniu konkretnego sklepu, bo chroni jego bazę danych i nie powoduje trudności w pracy, kiedy nie ma akurat dostępu Internetu (albo gdy inny sklep został zaatakowany przez wirusa).

Program do sprzedaży w sklepie a obrót towarowy

Zawiadywanie obrotem jest zadaniem niezwykle złożonym, szczególnie w przedsiębiorstwach, gdzie prowadzi się sprzedaż wielokanałową (to znaczy w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz partnerskich). W takich wypadkach optymalizacja zasobów może sprawiać pewne trudności, bo pod uwagę należy wziąć wiele różnych aspektów. Jednakże, dobry program do sprzedaży w sklepie pozwoli na to, by zarządzanie obrotem towarowym odbywało się z centrali. Ma się wtedy całkowitą widoczność zasobów, i to w czasie rzeczywistym. Do zalet takiego rozwiązania na pewno należy to, że pracownik centrali może bez problemu dokonywać magazynowych przesunięć pomiędzy wszystkimi magazynami w sieci sklepów. Co więcej, system sprzedaży pozwala na generację elektronicznych dokumentów obrotu magazynowego, ale też dokumentów zakupu i sprzedaży. Pozwala też na łatwe określanie warunków współpracy z odbiorcami i dostawcami towarów (także w całej sieci). Bardzo przyspiesza to wykonywanie wielu czynności, a więc ułatwia funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Kolejną z korzyści programu do sprzedaży jest to, że pozwala na tworzenie globalnych raportów. To właśnie dzięki nim przedsiębiorca ma szybki dostęp do wszystkich rejestrów zakupu i sprzedaży towarów, ale przede wszystkim do analiz obrotu towarowego. Pozwala mu na to podejmowanie decyzji co do przyszłości w firmie konkretnych artykułów. Widać bowiem, czy opłaca się je sprzedawać i czy koniecznie jest ich ponowne zamawianie (a może trzeba je w ogóle wycofać?). Wszystkie te działania są możliwe także dlatego, że system obsługuje nieograniczoną liczbę magazynów (oraz ich dokumentów). Ich ilość zależy więc wyłącznie od przedsiębiorcy i jest to rozwiązanie bardzo wygodne. Jeśli zaś chodzi o klientów sklepów, bardzo dużą pomocą jest dla nich to, kiedy mogą np. zareklamować produkt w innej lokalizacji sklepu niż ta, w której dokonany został zakup. W dobrym systemie możliwy jest zaś pełen obieg dokumentów reklamacyjnych w całej sieci. Ponadto, centralny rejestr sprawi, że można będzie analizować przyczyny reklamacji i zapobiegać ich późniejszemu występowaniu. Widać wyraźne, że zalety programu do sprzedaży w sklepie są wprost nieocenione i naprawdę warto jest z niego korzystać.