Skip to content

Dlaczego warto korzystać z sytemu do zarządzania w gastronomii?

Posted in Uncategorized

Nie sposób zaprzeczyć, że nowoczesne rozwiązania informatyczne znacząco usprawniają życie w różnych dziedzinach. Również w gastronomii, sprawne zarządzanie byłoby bardzo trudne, gdyby menadżerowie nie mieli do dyspozycji zaawansowanych systemów informatycznych. Dlaczego obecność w restauracjach programów do zarządzania w gastronomii – http://gastro.pl/zarzadzanie-personelem-portal-pracowniczy/ – jest tak ważna?

Ogólna oszczędność

Oczywiście, każdy przedsiębiorca szuka przede wszystkim oszczędności, aby maksymalizować swoje zyski. Podobnie jest z właścicielami restauracji, którzy chcą rzecz jasna zarabiać jak najwięcej. Wielu z nich znajduje oszczędność w korzystaniu z oprogramowania do zarządzania. W jaki sposób jednak system pozwala zaoszczędzić?

Pozornie mogłoby się wydawać, że zarządzanie w gastronomii jest droższe, kiedy korzysta się z systemu. Jest on bowiem płatny. Jak się jednak okazuje, w dłuższej perspektywie czasu restauracja oszczędza bardzo wiele, jeśli zarządzanie w gastronomii odbywa się z wykorzystaniem odpowiedniego systemu. Rzecz w tym, iż dzięki programowi pracownicy mają o wiele mniej do roboty. W efekcie mają oni więcej czasu na wykonywanie czynności, których nie jest w stanie wykonać za nich komputer.

Zarządzanie w gastronomii – rozmaite systemy

Warto zauważyć, jak duża jest różnorodność wśród systemów do zarządzania w gastronomii. Rzecz w tym, że posiadają one różną liczbę modułów i funkcjonalności. Niektóre z nich celowo są mniej rozbudowywane, gdyż w mniejszych restauracjach nie potrzeba wcale dużych rozmiarów programów. Rzecz w tym, iż wystarczają tam systemy, które posiadają jedynie kilka podstawowych funkcji. Ponadto, rzecz jasna mniej rozbudowane systemy są tańsze, dlatego mogą sobie na nie pozwolić nawet początkujące restauracje.

Należy także wspomnieć o indywidualnym dopasowaniu systemu. Chodzi o to, iż różnym ludziom odmiennie pracuje się z konkretnymi systemami. Trzeba więc wybrać taki program, z takim interfejsem, który będzie pasował pracownikom danej restauracji. Przede wszystkim musi on odpowiadać menadżerowi, bo to on najczęściej korzysta z programu. Wynika to z faktu, że jest on osobą bezpośrednio odpowiadającą za zarządzanie w gastronomii.

Podstawowa funkcja oprogramowania

Warto nieco bliżej przyjrzeć się standardowym funkcjom oprogramowania dla restauracji. Jak wspomniano, systemy znacząco się różnią, jednak niektóre funkcje posiadają w zasadzie wszystkie oprogramowania. Jest nią chociażby ułatwienie komunikacji. Niewątpliwie, jeśli komunikacja w lokalu jest sprawna, również działanie restauracji jest bardzo sprawne. Pracownicy muszą posiadać możliwość szybkiej wymiany informacji, ażeby dobrze zorganizować sobie pracę. Poza tym, menadżer powinien także mieć możliwość błyskawicznego rozdawania dyspozycji.

Ważne jest również, aby każdy pracownik mógł w szybki tempie nawiązać kontakt ze swoim szefem. Dotychczas w wielu restauracjach był oto problemem. Zwłaszcza w dużych lokalach, często trudno skontaktować się z szefem, którego często nie ma w biurze i stale jest zajęty. Obecnie jednak wystarczy napisać wiadomość i wysłać ją przez system. Trwa to krótko, a menadżer od razu widzi informację od pracownika. Jeśli jest ona ważna, można mieć pewność, że w krótkim czasie nastąpi odpowiedź.

Testy i oceny

Warto zauważyć, że coraz więcej programów umożliwia dzisiaj menadżerom przeprowadzanie różnorodnych testów pracowników. Najczęściej mają one formy egzaminów, na których odpowiadają oni na pytania. Zaletą przeprowadzania ich przez oprogramowanie jest to, że nie trzeba zbierać wszystkich pracowników w jednym miejscu o tej samej porze. Mogą oni wypełnić test w dowolnym czasie z dowolnego miejsca.

Testy są ważne, gdyż jest to skuteczny sposób na sprawdzenie tego, co w rzeczywistości wiedza o pracy w danej restauracji pracownicy. Oczywiście, pojedyncze testy mogą być mylące, dlatego też warto je powtarzać i porównywać wyniki. System samodzielnie jest w stanie prowadzić statystki, które określają między innymi to, czy dany pracownik zrobił w określonym przedziale czasowym jakieś postępy. Pozwala to wyciągać menadżerowi wnioski i podejmować decyzje kadrowe.