Skip to content

Szukasz programu do prowadzenia sklepu? Poznaj program Omnichannel!

Posted in IT

Współczesny klient jest wymagający, nie zadowolą go wyłącznie zakupy w sklepie stacjonarnym. Chce robić zakupy zawsze i wszędzie, niezależnie od pory i miejsca, w którym się znajduje. Chce mieć w zasięgu ręki wszystkie informacje, które mogą mu się przydać: odnośnie do możliwości płatności, zapasów danego produktu, dostawy i punktów odbioru. Chce też, aby trafiały do niego odpowiednio spersonalizowane oferty. Jeżeli jesteś sprzedawcą, to chcesz sprostać tym oczekiwaniom i zaspokoić potrzeby swoich klientów. Z pomocą przychodzi program do prowadzenia sklepu – Omnichannel – http://positiveretail.pl/omnichannel.

Program do prowadzenia sklepu Omnichannel – czym jest?

Jeżeli ktoś zna choćby podstawy łaciny, wie, że „omni” oznacza po prostu „wszystko”. Używając jednego określenia, Omnichannel można zastąpić słowem wielokanałowość. Na czym to polega? W przeciwieństwie do koncepcji multichannel, czyli systemu, w ramach którego kilka kanałów integracji z klientem działa osobno, autonomicznie, w koncepcji Omnichannel wszystkie kanały są ze sobą połączone.

Jaki jest tego cel? Zapewnienie klientowi spójnego doświadczenia zakupowego niezależnie od tego, z którego kanału aktualnie korzysta. Aby pomóc sprzedawcom odnaleźć się w dobie Omnichannel, stworzono program do prowadzenia sklepu POSitive Retail.

Program do prowadzenia sklepu – zalety

Zalet programu do prowadzenia sklepu jest mnóstwo, główną jest zbliżenie klienta do marki i dostęp do zupełnie nowych możliwości marketingowych. Inne to:
– rozszerzenie działalności i jednocześnie ułatwienie klientowi dostępu do wybranego produktu,
– tworzenie trwałych więzi z klientami,
– centralne zarządzanie cenami i aktualizacja informacji, które pozwalają na swobodne i płynne przechodzenie między kanałami sprzedaży. Jest to szczególnie ważna funkcja, ponieważ gdy klient poczuje się oszukany, z powodu różnych cen tego samego produktu w różnych kanałach, może zrezygnować z dalszych zakupów w danym sklepie,
– gromadzenie, łączenie i prezentacja informacji z wszystkich kanałów w przystępnej i przejrzystej formie, co pozwala na analizę zachowań klientów i wykorzystanie pozyskanej w ten sposób wiedzy do optymalizacji działań marketingowych,
– szybkie i automatyczne kompletowanie zamówień z uwzględnieniem przesunięć magazynowych,
– szybkie i skuteczne reagowanie na potrzeby klientów. Spersonalizowane podejście do klienteli, możliwe dzięki wnikliwej analizie ich zachowań, segmentacji i grupowaniu odbiorców, jest niezastąpionym sposobem na podniesienie poziomu ich zadowolenia. Pozwala też na szybkie reagowanie na potrzeby klienta, a co się z tym wiąże, pozyskania jego lojalności. Aby tak było, program do prowadzenia sklepu dostarcza informacji o wszystkich produktach (ich stanie magazynowym, rozmiarze, kolorze itp.) z całej sieci, a nie tylko z jednego sklepu. W ten sposób konsument na pewno w bezproblemowy, szybki i łatwy sposób znajdzie to, czego aktualnie szuka,
– dokładne raporty i analizy o przychodach z każdego kanału pozwolą uniknąć niepotrzebnych kosztów związanych z nieprawidłowościami w tym zakresie.

Przyszłość technologii Omnichannel

Coroczne sprawozdania jasno pokazują, że firmy coraz więcej pieniędzy inwestują w e-commerce, rozwijając swoje witryny internetowe, aplikacje mobilne i technologie. Wszystko po to, aby sprostać oczekiwaniom klientów i zapewnić im jak najdoskonalsze wielokanałowe doświadczenie. Ci, którym się to udaje, zauważają wzrost lojalności swoich klientów. Choć Omnichannel w Polsce dopiero raczkuje, świadomość i wdrążenie tej technologii, przełoży się na zadowolenie tak konsumentów, jak i przedsiębiorców.